zaterdag 10 november 2012

How to? Perfect messy bun.

Een topknot, mijn favoriete "ik-ben-klaar-in-twee-minuten" haarstijl. Ik hou van een meer messy-style en veel volume, daarom kocht ik bij Primark een haardonut. Maar hoe werkt zo'n ding nu juist? En gaat het ook met een sok? Of gaat het ook gewoon zonder hulpmiddel?

Ik zocht én vond leuke tutorials op youtube. Tijd om deze met jullie te delen.
Hou jullie klaar voor een aantal perfecte 'messy buns'!

Mét donut.




Kijk! Zonder hulpmiddelen!


Dat het meisje in deze video haar haarstijl 'Dirty princess bun' noemt, is fantastisch. What a name! 



Dunutplezier met sokken, voor niet zo'n lang haar geknipt in laagjes.


This fancy lady doet het met een sok. Watch and learn.




Geen donut? Geen probleem!

In dit filmpje worden 3 -makkelijke- manieren getoond om de perfecte messy bun te bekomen zonder donut.




Manier 1: Maak een hoge paardenstaart, maar trek je haar niet helemaal door het elastiekje. De lus die je dan maakt, plooi je nogmaals dubbel. Zet het haar vast met een elastiekje.

Manier 2:  Maak weer een hoge paardenstaart, maar zonder elastiekje dit keer. Rol je staart op en maak een dot op je hoofd. Maak vast met een elastiekje en bobby pins.  Op deze manier doe ik het steeds, maar hierdoor heb je weinig volume in je dot.

Manier 3: Niet zo'n eenvoudige techniek, als je't mij vraagt!?  Hier is het belangrijk dat je de knot al vormt met je handen en je elastiekje al direct rond je knotje draait. Messy is the keyword hier.


Ik ben helemaal klaar om deze nieuwe dingen te testen. Zeker nu het buiten zo'n rotweer is.

Liefs, Lotte. x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten