dinsdag 28 februari 2012

Bookworm: Style - Lauren Conrad

Ik ben iemand die er enorm van kan genieten om te lezen. Geef mij een boek en een comfortabele stoel en je hoort me de volgende uren gegarandeerd niet! Een van de beste cadeau's die ik ooit gekregen heb, is een hangmat. Die hangmat is in de lente/zomer mijn favoriete leesplek... 


Ik lees vooral fictie-boeken. Maar enkele weken terug heb ik eens iets anders gekocht: Style van Lauren Conrad. Ik zag het boek staan, en kon het niet, absoluut niet laten liggen!


Eerst wil ik al zeggen; O-M-G. Die cover. Elegant, simpel en oogverblindend. You gotta love her.
Bij het vastnemen van het boek, gleed er al een verrassing tevoorschijn. Yay, I love surprises; Enkele postkaarten van Lauren met leuke quotes. 
Het boek bestaat uit drie grote delen: Mode, Beauty & Lifestyle. Alles wat een vrouw nodig heeft dus. 


De Key Pieces die elke vrouw in haar kledingkast moet hebben, de must-haves. Ik pik er eentje om aan jullie te tonen; Little Black Dress. "Na bijna een eeuw is de zwarte mini-jurk nog steeds een van de grootste mode-innovaties aller tijden (thank you, Coco Chanel!)."
Shoppingtips! Welke vrouw houdt er nu niet van shoppen. Lauren deelt enkele handige tips om efficiënt te winkelen en om het aantal miskopen te beperken. Zo is "De Trend Test" een van haar simpele technieken die je ervan zal weerhouden om een miskoop te begaan. 
Orde in de kledingkast! Oh my, een kledingkast kan zo gemakkelijk een zootje worden van duffe versleten kledingstuks die de fantastische it-items naar de achtergrond verdringen. Lauren to the rescue! Tips & tricks om je kast up to date te houden zijn geen overbodige luxe voor de fashionista's onder ons.


Voor Lauren Conrad een onverwacht accessoire, voor mij een dagelijkse must-have; nagellak.
Next chapter; make-up. Pagina's en pagina's en pagina's over make-up. Goed zo, want make-up kan best tricky zijn als je er niet thuis in bent. In Style van Lauren Conrad worden alle aspecten van het make-up aanbrengen aangehaald: foundation, blush, bronzer, mascara, eyeliner, lippen,... En er worden zowel instructies gegeven voor een daytime look als voor een nighttime look. 
Na make-up komt... haar. En wat ben ik jaloers op de hair-do's van Lauren. Oké, zij heeft een legertje stylisten, make-up artists en kappers ter beschikking, maar toch. Reden te meer om jaloers te zijn, zeg ik! Perfecte krullen, glanzende paardenstaart, franse vlecht,... ze demonstreert het allemaal.
Tot slot; lifestyle. Met handige tips over hoe je strategisch moet inpakken en welke outfits geschikt zijn voor een bepaalde gelegenheid. Pics ter illustratie!


Liefs,
Michelle      x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten