donderdag 17 mei 2012

Go blonder - John Frieda

Vroeger was ik een echte wittekop. (Ik had ook bijna geen haren, tot grote frustratie van ons Mama) Naarmate ik ouder werd, werden mijn haren donkerder. –als in donkerblond- en kreeg ik ook meer haar –gelukkig maar volgens ons Mama-.
Af en toe liet eens een balleage in mijn haren leggen (of zoals ze bij ons zeggen ‘kleskes trekken’) en daar was ik vrij tevreden mee. Maar sinds mijn ex-kapster besliste van een andere weg uit te gaan en geen kapster meer te zijn, (vandaar de ‘ex’, natuurlijk), liet ik mijn haren een beetje aan hun lot over. Uitgroei en kappersangst (na dat laatste bezoek –coupe soleil werd coupe ontploft- fiieeuw) nam ik het dappere besluit om mijn haren te laten groeien en het dan ook niet meer te kleuren.
Voor diegene die het zich afvragen: Ja, dit is mijn natuurlijke haarkleur. Ja, er zitten verschillende kleuren in. Nee, ik kan daar niets aan doen, ik vind het zelfs leuk.
Maar mijn haren laten groeien en bijhorende froufrou (I just love that word!) brengen ook met zich mee dat ik het vaak in een knotje draag. Waarbij dan weer hard opvalt dat mijn haren in het knotje van kleur verschillen met mijn ‘voorste’ haren. Die zijn namelijk een pak donkerder.
Nu, ik leef in België, waardoor ik op zon niet echt moet hopen –vriestemperaturen in mei? – Naar de kapper durf ik niet meer, dus zit er maar één ding op.
Het zelf doen. Hoe dan?
Met de Go Blonder Controlled Lightening spray van John Frieda. Deze spray bleekt je haren af in ongeveer 3 keren.
Hoe werkt het?
Je wast je haren (enkel gebruiken op schone, natte haren) en sprayt de spray op je haren. Zorg ervoor dat je overal sprayt – als je je hele haren wilt afbleken- of net enkele lokken. Daarna moet je je haren erg goed drogen met een haardroger, door de warmte wordt de spray geactiveerd en gaat deze oplichten. Een gebruik van stijl- of krultang zou het oplichten verhogen.


Het bovenaanzicht.

En het zijaanzicht, het kleurverschil is enorm duidelijk.


Liefs, Lotte.x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten