dinsdag 21 augustus 2012

Monoï, dé ultieme zomergeur.

Als kind had ik een favoriete zomergeur. De zoete geur van de aftersun die elke avond op vakantie op m'n  bruinverbrande lijf werd gesmeerd. Ik heb - tot enkele maanden terug- nooit geweten welke geur dit nu juist was. 



Tot ik eens in de Yves Rocher aan een flesje Monoï-olie rook. Teruggeflitst naar een zorgeloze tijd zag ik mijn zesjarige zelf weer in het zwembad aan een hotel in Mallorca springen. En dansen in de mini-disco, en ohja, 2 ijsjes eten als dessert.. Dit was'm, dé geur uit mijn kindertijd. - toen het nog geoorloofd was om éénmiljoenmiljard keer van de glijbaan te gaan en er elke zomer opnieuw een zwemband werd gekocht- jep, die geur!



Maar wat is Monoï? 

Monoï de Tahiti olie is een parfumolie waarbij bloemblaadjes van de Tahitiaanse gardenia's  (beter bekend als Tiaré bloemen, Tahiti's nationale bloem) worden gedrenkt in kokosnootolie. Ook de kokosnootolie is afkomstig uit eigen land. Daarbij is het de regel dat er per liter kokosnootolie minimaal 15 Tiaré bloemen worden gebruikt. Alleen wanneer men zich aan deze regels houdt mag met het eindproduct officieel Monoï de Tahiti olie noemen. bron


Ik heb de Monoï-olie van Yves Rocher. And I love it! Deze olie bevat maar  liefst 50% echte Monoï de Tahiti. Het is een olie die erg snel intrekt en die zorgt voor een goed gehydrateerde huid. Smeer je deze olie voor je gaat zonnen -hij bevat geen spf, dus vergeet dit zeker niet!- dan wordt je bruine teint verhelderd en bruin je 'dieper'. Ook kan je de olie op je haardos smeren, de verpakking belooft shiny hair. -Toch maar goed wassen erna... -   Ik smeer hem na de douche, voor het zonnebaden, op mijn droge ellebogen, voeten,... overal! 




Dit is mijn favoriete zomerproduct en -geur. Wat is jullie zomerfavoriet?


Liefs, Lotte.x




Schoonheidsgeheim van de Tahitiaanse vrouw Deze rijke, geparfumeerde olie bevat 50 % echte Monoï de Tahiti. als



Geen opmerkingen:

Een reactie posten