woensdag 11 januari 2012

Making myself pretty for my 'date' - Nail of the day

Jep, making myself pretty for my date. Want morgen heb ik een 'date' met mijn lector verbintenissenrecht. Dat wilt dus zeggen dat ik morgen mijn eerste examen heb van deze reeks, en ik mag direct beginnen met een mondeling examen! Ervoor zorgen dat je een beetje presentabel voor de dag komt, hoort dan natuurlijk ook bij de examenvoorbereiding. 
Wenkbrauwen epileren, nageltjes mooi maken.


Nageltjes mooi maken, juist... Hierbij werd ik dus met een probleempje geconfronteerd. Een probleem dat ik eigenlijk al een tijdje zag aankomen. Mijn nagel was al enkele weken aan het scheuren. Tot vandaag had ik het nog enigszins binnen de perken kunnen houden door mijn nagel bij elkaar te houden met nagellak. Maar toen ik vandaag mijn nagellak eraf haalde, zag ik dat mijn nagel voor bijna 3/4 over de hele lengte gescheurd was... Ai ai

Zo zag mijn nagel er daarstraks dus uit. Mijn excuses, de foto is niet heel duidelijk, ik had wat problemen met het scherpstellen... Maar zo hebben jullie toch een idee van de schade!
Er zat niets anders op dan de nagel er gewoon af te knippen... Of toch het deel dat afgescheurd was. De rest kan ik niet kort knippen want dat ligt niet binnen de bereikbare zone van mijn nagelschaartje.


En zo ziet mijn nagel er nu uit. Not a pretty sight, I can tell you. Maar zo'n dingen horen er nu af en toe eenmaal bij zeker?

Ondertussen heb ik ook gemerkt dat aan mijn andere duim hetzelfde begint te gebeuren. Iemand tips om verder scheuren te voorkomen? 

Natuurlijk heeft deze misvormde nagel mij niet tegengehouden om er een pretty kleurtje op te zetten. 


Wake up! - Essence

De exacte kleur van de nagellak zit ergens tussen deze twee foto's. (Oeps, ik moet precies dringend aan mijn fotograaf-skills werken...)
Het is een échte oranje kleur. Tangerine meets Nederland.


Dus meneer de lector van verbintenissenrecht; watch out, want morgen ben ik aan de beurt, fris en monter!


Liefs,
Michelle        x

3 opmerkingen:

  1. je zult nagel verharder moeten gebruiken en klinkt misschien raar, maar je nagelriemen verzorgen helpt ook, want daaruit groeien je nagels. En wanneer je die goed verzorgd, krijg je sterkere nagels ;-)
    En als DAT niet helpt...
    gebruik dan een hydraterende gel voor je nagels. De Herôme Hydrating Nail Gel vind ik geweldig! Die zorgt ervoor dat je nagels nietmeer splijten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danku voor de tips ;) de lush lemony flutter staat al eventjes op mijn verlanglijstje, ik denk dat mijn nagelriemen daar heel blij van zullen worden. Dus van zodra ik de tijd heb om naar Antwerpen te gaan, is hij van mij ;-)

      Verwijderen