vrijdag 6 juli 2012

Wat zit er in mijn toilettas?


Ik vertrek op cursus en neem mee...  Cursus, ja. Na 4 jaar studeren ga ik vrijwillig op cursus. Geen schoolse cursus, maar hoofdanimatorcursus. En geen all-in vakantie, maar slapen op luchtmatrassen en beperkte douche-was-gelegenheden. Voor mij geen enkel probleem –hoewel ik nu enorm aan mezelf begin te twijfelen, die verdomde luxe went ook zo snel-, ik ging tot 2 jaar terug mee op tentenkamp met de Chiro. (Lees: Alles in tenten, zelfs een HUDO. Denk: 10 dagen jezelf en de anderen van veraf ruiken.) Na deze cursus vertrek ik ook nog op AKABE-kamp. Mezelf en de andere Biebels volgen kan hier. 


Een goede voorbereiding is van groot belang en oversized beautycases zijn ook niet echt aan de orde. Je start dus met een goed gevulde toilettas.  Het is de bedoeling om het eruit te laten zien alsof je er altijd zo goed uitziet, zelfs al hebben een miljoenmiljard muggen je bloed die nacht gedronken en heeft je luchtmatras een acute aanval van flatulentie gehad.

Wat zit er in mijn toilettas?

Tandenborstel & tandpasta. Hallo?! Niemand wil ruiken –of erger nog- zien dat je die dag een half brood hebt verorberd en daarna geen nee hebt gezegd tegen die worst én kippenbil  op de barbecue.

Douchegel. Een miniversie van Dove. Ruikt lekker en ik ben in het algemeen wel altijd tevreden over Dove. Kan niet mislopen. 

Shampoo & Conditioner. Deze van Herbal Essences is mijn allerfavoriete 2-in-1 shampoo. Ruikt zalig naar fruitjes (dus, zomer!) en is tegelijkertijd ook nog eens een conditioner.  Ik bedoel, hoe handig kan het leven zijn?

Deodorant. Garnier Mineral. Tot nu toe diegene die het verdient om mijn deo te zijn. Ja, dat moet je verdienen. 

Haarspullen. Kam, haarrekjes, lintjes, speldjes....

Zonnecrème. SPF’en, fo sho. Deze van Bodysol met factor 30 ruikt naar citrusvruchten en smeert vlot uit. Net zo handig. Voor mijn gelaat gebruik ik Louis Widmer factor 30.

Aftersun. Ik ben een sucker voor mooie verpakkingen en snoepjesgeuren. Deze aftersun van Jip & Janneke (HEMA) doet het met aloë vera en een heerlijke snoepgeur.

Beautyproducten:

de reinigingsproduchten stop ik in mijn toilettas. Make up en aanverwanten krijgen een plaatsje in een andere toilettas. (Ja, ik heb er meer dan eentje. Whoepsiedaisy.)

ONYX reiniginsdoekjes. Wat vochtig maken en je gezicht ermee wassen. Handig  en goedkoop.(Action = Budget) Reinigt grondig maar laat een wat trekkerig gevoel achter, maar ik weiger mijn goede Clinique-producten mee te nemen, uit angst dat ze stukgaan. Beauty-addict biggest fear. 

Essence My skin tinted Moisturizer. (Light skin) Gekocht om bij de bf te laten liggen, maar ik ben er zo tevreden over dat ik hem dagelijks gebruik. 

Mascara, oogpotlood, blush, oogschaduw, highlighter,lippenbalsem... Ook deze dingen gaan mee, zonder twijfel.

Oogmakeupremover. Dit is een klein flesje dat ik gewoon altijd bijvul.

Garnier Reinigende tonic. Ook een klein flesje, heel goed voor mijn gevoelige huidje.

Nagellak & aanverwanten. (nagelvijl, schaartje, nagellakremoverdoekjes, ...) Welke kleur is nog niet zeker. Maar ik mag van mezelf maximum 3 lakjes meenemen.  (top- en basecoat niet bijgerekend, offcourse!)





Liefs, Lotte. X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten